kelulusan akademik bukan ukuran nilai wang hantaran

by Khamis, September 22, 2011 2 orang dah meluah perasaan
okeh.. selamat pagi pade yg membace pagi.. hehehe.. oleh kerana aku ni dah nak kawen, saje la aku wat entry yang related... hehehe...
sekarang aku asyik nampak orang update tentang nilai hantaran zaman sekarang, contohnya camni :-

Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung :-

UPSR, PMR/SRP : RM1,000-RM3,000
SPM : RM3,000-RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000-RM12,000
DEGREE : RM12,000-RM15,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20,000
PHD : RM20,000-RM30,000



[copy from dak akim]


hurm... pade aku sume tu tak patut.. kenapa pulak tak patut? okeh.. pade pandangan aku lah, untuk menjadi seorang isteri, kelulusan akademik bukanlah ukurannya... sepatutnya kelulusan dari segi agama yang sepatutnya menjadi ukuran..


mengapa? 
kerana dengan kelulusan agamalah yang boleh memastikan korang terpelihara di dunia dan akhirat. dengan adanya pegangan ISLAM, insya'Allah korang akan bahagia, korang akan tenang, dan korang juga akan sentiasa diberkati dan dirahmati ALLAH.


bagaimana pula sebaliknye?
hanya ilmu akademik tinggi sehingga ke peringkat PHD. tetapi aurat tak ditutup, pergaulan bebas, sudah pasti koranglah yang akan menanggung segalanya di akhirat kelak.. 
pulak tu, bagi si isteri yang tidak menutup aurat, sedarkah korang berkongsi isteri korang dengan lelaki lain? mungkin isteri korang tak disentuh oleh lelaki lain, tetapi mereka boleh same² menikmati keindahan tubuh badan isteri korang.. dimana istimewanya isteri korang? 
nampak seperti sia² korang menyediakan wang hantaran sampai RM33,333.33.. sedangkan lelaki lain boleh menatap/menikmati keindahan isteri korang dengan percuma.. 


oleh sebab itu, korang sebagai lelaki fikirlah namplohtujuhkali. sesuaikah rate duet hantaran itu dengan kelulusan bakal isteri? dah pastilah korang tak nak masuk neraka kan? dah pastilah korang tak nak kongsi isteri kan? dan.. dah pastilah korang taknak menyesal di kemudian hari kan?
semoga korang boleh berfikir.. bukan senang nak kumpul duit
(^___^)v





 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

2 orang dah meluah perasaan:

akim berkata...

nseb bek ko credit kt aku..klu x wa pancung sme lu..ahaha

selipar hijau berkata...

hahaha... wa baik la... ko pon mcm x amek dr tmpt len plak kan.. hahaha