dugaan mengandung

by Selasa, Oktober 30, 2012 4 orang dah meluah perasaan
Ya ALLAH, makin nak dekat hari, makin teruk saket belakang aku ni.. dugaan ibu mengandung.. bak kate ummie aku, bukan senang nak dapat anak.. aku harap anak aku nanti janganlah jadi macam aku.. mentang² ummie aku tak merasa saket and tak ada ape² problem waktu mengandung aku.. pulak tu, nak beranak pon tak rasa saket sampai doktor terpaksa operate sebab dah terlebey sebulan da aku duduk dalam perot.. pastu kuar, huh.. nakal nak mampos.. hahaha...

orang lah kate, kalo waktu mengandung ni macam² penyakit, beranak nanti senang, anak pon tak banyak ragam nanti.. mintak² betol la ape orang kate kan.. sebab sepanjang aku mengandung dah masok 8 bulan ni.. boleh dikatekan sentiase saket la.. sb tu aku masok 6 bulan tak larat nak kerja da.. waktu kerja aritu asyiklah demam aje.. sian pulak baby kan.. dah bonde nye asyik tak sihat kena makan ubat.. huhu...

bayangkan aku nak wat kerja rumah pon x larat.. bukan langsung x leh bangon.. tapi kalau aku buat jgk.. alamatnye.. terlantar la aku atas katil macam buat kerja berat sgt.. sedangkan, basoh pinggan mangkok je pon.. tapi saketnye.. macam kene angkat tong gas..

tapi dulu, kalo baring hilang jugak saketnye.. rase lega je.. dpt tidor lagi lah segar rasenye bile bangon. tapi skrg.. jangan harap la nak rase lega.. huhu.. baring pon saket.. tidor pon x dpt lame.. kejap² je bley tdor sebab saket sgt.. tapi yelah... kalo baring je bosan kot.. dah jadi suri rumah ni, x selesa rasenye x wat kerja rumah.. pakse jelah diri buat kerja sikit².. dpt tolong masak, basoh baju.. ok lah tu.. tu pon macam berat sgt je.. 

biler merasa mengandung macam ni, rase macam tak sanggup pulak nak mengandung lagi.. ni belom rase bersalin lagi.. huhu.. tapi biler pikir² balek.. macam ni lah cara kite orang perempuan nak mencuci dosa.. senang betol jadi orang perempuan kan.. tapi tak ramai yang sedar.. betapa senang kite nak cuci dosa.. huhu.. biarlah.. janji diri sendiri sedar.. 

next week aku nak pi check up.. mintak² baby dah pusing ke bawah balek.. last week scan, baby boleh pulak melintang kan.. patot la rase kejang slalu perot sebab die suke sangat menggeliat regang²kan badan agaknye.. kadang² pelik je aku tgok perot aku kembang tibe².. saket pulak tu.. haha.. slalu menonong  ke depan aje..

huhu... tak sabar rasenye nak tunggu baby keluar.. semoga anak bonde boleh keluar ikut pintu ye.. risau jugak bonde sb ummie bonde kan semua nye operate.. huhu...


 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

4 orang dah meluah perasaan:

intanfirdaus247 berkata...

Salam...tahniah..ni anak sulung ke? seronok dengar dan tgk org peknen..huhuhu.saya dah 2 tahun lebih kawen masih belum ada cahaya mata...:) berapa hb due ye? hope awak sihat selalu..hehe

intanfirdaus247 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
dayan punyer berkata...

sabar jela... mungkin belom rezeki.. kawan sy pon pas 2 taon kawen baru ngandong.. hehehe..

intanfirdaus247 berkata...

yg penting usaha kan kan..:)