Selamat Hari Guru ♥

by Khamis, Mei 16, 2013 0 orang dah meluah perasaan
tanggal 16 Mei setiap tahun, semua guru² akan diraikan. biasanya hanya cikgu² sekolah sahaja yang diraikan,  di tadika, sekolah rendah dan sekolah menengah. 
tapi kite perlu ingat, guru yang paling banyak berjasa pade kite adalah ibubapa kite kerana merekalah yang telah mengajar kite erti kehidupan. hehe.. jangan lupe pulak ye..
yang mengajar kite memandu kat kelas memandu pon boleh jugak kalo nak diraikan.. maklumlah, bukan senang sebenarnye mengajar orang memandu ni.. bagai nyawa dihujung tanduk je bile bawak budak baru belajar memandu ke jalan raya ok.. haha..
tapi setahu akulah, CIKGU SEKOLAH MEMANDU x pernah dirai walaupon dipanggil SEKOLAH.. hehe.. sian mereka..
lepastu kan.. hari pensyarah ade ke? sebab pensyarah pon GURU jugak.. seingat aku x penah lagi aku dgr HARI PENSYARAH.. mungkin sekali jalan kot ngan HARI GURU ni.. sebab GURU ni pade aku sgtlah universal..

kat tadika ngan sekolah kebangsaan kite panggil GURU kite CIKGU, kat sekolah agama kite panggil USTAZ dan USTAZAH, waktu pengajian tinggi kite akan panggil PUAN / CIK / ENCIK kan? hehe..

sebenarnye kan aku nak citer pasal cikgu aku dolu².. tetibe teringat kat cikgu ROSLAN, kulitnye gelap², tak berapa tinggi, pakai spek empat segi, dia ajar MATEMATIK, aku suke die ngajar.. die suke buat lawak, tapi die garang tau! die cikgu time sekolah rendah..

pastu aku teringat cikgu OTHMAN.. die pendek², kecik² je orangnye.. pekat betol loghat pantai timor die.. x sure kelantan ke terengganu.. x engat da.. orang kate die gatal sket.. tp mmg boleh tahan gak la gatal nye.. tapi aku selesa je ngan die.. die ajar MATEMATIK jugak.. aku suke blajar ngan die.. hehe.. die jugak garang.. memang suke main sebat bontot.. rotan panjang slalu ngan dia.. 

kesimpulan kat sini, aku suke ngan MATEMATIK, so kalo cikgu tu ajar MATEMATIK mesti aku suke die.. hehe..

Cikgu Zeti pulak comel² je orang nye.. dia suke main perli², ayatnye sentiase berbise pade yg terasa... die pernah ajar subjek SAINS n MATEMATIK.. cikgu zeti ni bebudak paling takut ngan cubitan nye.. berbise cam mulot die jugak.. tapi aku still suke ngan cikgu zeti.. sb dia ajar MATEMATIK best.. mcm ajar budak tadika..

cikgu zeti, "Dua tambah satu tiiii......"
jawab sesame ngan murid, "gaaaa....."

gaye cikgu zeti yang memghiburkan..

Ustazah Aminah, satu² name yang aku masih ingat mengajar aku time tadika dulu.. aku dulu sekolah kat tadika Al-Arqam.. tapi tatau la kat mane.. x engat.. haha..
pastu aku masok SK 1 Taman Selayang dari 1995 - 2000.  cikgu yang aku masih ingat cikgu Hazliaton, ngajar BM dari darjah 1 - 2. dia gak cikgu kelas aku.. darjah 3-5 aku tak berapa nak ingat sape cikgu aku.. darjah 6 cikgu yang aku ingat cikgu roslan. cikgu yang ajar bm tu aku lupe name.. cikgu anizah pulak aku x engat die ngajar time darjah berapa.. hehe.. byk tol x engat.. memory da crash byk.. ha.. x silap cikgu taufik penah ajar kemahiran hidup.. cikgu Rozi pulak ajar muzik.. cikgu ape lagi eh? isk.. mintak mahap la ye cikgu².. sy lupe la..

naik sekolah menengah.. aku sekolah kat SMK Taman Selayang pulak.. tingkatan 1 aku x bape engat sgt.. tgktn dua aku ingat sgt ngan CIKGU SITI HASRAH..dia ngajar sejarah.. memang ngantok giler dia ajar.. aku ni dah la memang tak minat sejarah.. haha.. time form 2 aku mmg nakal sangat.. sampai cikgu siti hasrah ni penah nak pukol aku ngan kasot die sb geram sgt dengan aku yang suke menjawab.. owh cikgu.. mintak mahap la banyak² ye.. tak silap cikgu baru bersara taon lepas.. hehehe..

cikgu SITI HASRAH suke panggil aku "BUDAK CANTIK" cantik ke? haha..kalo marah aku, dia mesti ckp.. "Harap muke je cantik!" hehe.. banyak cantik.. jangan marah aaa... 

pastu cikgu MATEMATIK aku time form 2 tu aku lupe lak namenye .. pompuan yang aja.. budak pompuan ramai x suke ngan die sb cikgu ni nampak sgt mcm lebihkan laki.. mungkin niat die nak tarik minat dak laki.. maklumlah budak kelas belakang,, mane nk belajar sgt.. tp ngan aku.. cikgu tu ok je.. hehe.. cikgu MATEMATIK la katekan.. hehe..

time form 2 jugak.. kitorang x suke ngan ustazah yang ngajar tuh.. x engat name ustazah tu.. aku suke ponteng kelas die.. haha.. ape eh name ustazah tu.. lupe sgt plak.. ustazah ni suke bercerite hal keluarge dia.. semua mende nak relate kan ngan family die.. huhu.. mmg ngantok gak la...

pastu cikgu Fiza.. cikgu suwit ngan lesung pipit with red sporty car.. haha.. cikgu Fiza ngan cikgu Ziana mmg cikgu yang sporting.. cikgu Fiza penah ajar Sains n Kimia.. cikgu Ziana ajar Fizik.. cikgu rock woo.. sempoi wa cakap lu..

Cikgu Haiyu ngajar Lukisan Kejuruteraan, ok.. tetibe teringat kat teacher ajar EST, name mmg lupe.. haiyoo manyak betol memory lost.. haha.. kisahnye teacher ni punyer bunge kat kasot tercabot.. abeh satu kelas di cariknye beria.. comel je.. sekian..

pastu cikgu add math yang manje.. name? lupe.. haha.. cikgu math.. lembut je.. name? lupe jugak.. haha..





 


 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: