hijrahku..

by Rabu, Jun 30, 2010 2 orang dah meluah perasaan
going to sarawak doing my degree.

ipt : University Malaysia Sarawak (UNiMAS)
course : Bachelor of Computer Science - Multimedia (HONS)
faculty : Computer Science and Information Technology
duration : 4 years

first time jaoh gilak dari family. overseas beb.. haha.. but still MALAYSIA. i need to be more independent after this. no more AYAH , UMMIE. wakaka... can i?? bercinta pOn lalu telefon or internet jak la.. haha.. (konon slang sarawak la). if ada jodoh tak ke mana. tol x kawan²?

sedey? of course la.. sape ta sedey berjauhan dari orang² yang kite sayang kan?? lagi² parents yang dah jaga kite dari kecik. lagi² anak cam aku yang adik-badek aku gelar 'anak la emas'. hahahaha...

kenapa terima? mesti la aku terima, selain ini adalah IPTA yang juga ditanggung Kerajaan MALAYSIA yuran pengajiannye, aku pOn leh gak merasa hidup merantau.. baru leh nyanyi lagu dendang perantau pas ni.. hahaha.. kebetulan aku ti sambut puasa kat sini.. tp dun wuri la pade kawan² yang ingin berbuke puase denganku.. aku da tempah tiket balek da.. dpt gk la berpuasa kat semenanjung. sambut raya kat semenanjung la...

oke.. bwh ni kisah ku da kat UNiMAS....

now at UNiMAS for two days. for now, still ok la.. but my ibu jari kaki kiri dah koyak la.. hukhuk.. first day wear shoes without setokin. then jalan² guna kasOt. da la lame x jalan gune kasOt bertutOp ni.

ku tinggal kat kolej allamanda. one apartment have 5 roOms. sekarang ku kire baru ade 5 org x silap.. but 2 roOms still kosong. senior mungkin. bilik air 4, but only two available. 2 lagik tada air. no kitchen. living roOm agak la besar. laundry area kicik jak.

ku tinggal di tingkat atas sekali, pasni aku balek semenanjung, jangan korang ta kenal aku lak ye.. hehehe... ku berkira² nak beli motosikal (kat sini kalo sebOt motor, mereka fikir kereta lak). sebab area kolej ni agak la besar.. tapi ku cuba dulu hidup tanpa motosikal (camne la kan minah motor nak hidup tenang tanpa motosikalnya).

fasilitator.. hukhuk.. ntah, no komen. cam b4, ada ok ada yang tidak. harapankuh cuma, aku ingin melalui orientasi ni dari mula sampai akhir. sebab, aku x pernah mengikuti orientasi sepenuhnya b4. sakit itulah, sakit inilah.. harap aku kuat kali ini.

p/s : sini pon leh tahan pns gak cume x seteruk kat UNi***

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

2 orang dah meluah perasaan:

Izati berkata...

Good luck kat sane k. nnt amik gambar byk2 nk tgk hehe. aku pun amik multimedia jgk. :)

dayan punyer berkata...

for your degree kah?