ibu mengandung yang sensitif

by Selasa, September 11, 2012 0 orang dah meluah perasaan
situasi satu
"Abang, teringin lah nak makan hotcakes kat McD," ujar mak buyong.
"Isk, tak payah mengadalah. Breakfast aja sampai RM10. Bukan kenyang pon," balas penyebab mak buyong jadi buyong.
reaksi terhasil.
touching + nangis + merajuk + kena pujok + baru dapat makan McD, tp tak berapa berselera mcm mula-mula teringin.
situasi dua
"Tiba-tiba teringin makan nasi goreng pataya la bang" bbm mak buyong pada encik suami.
"Nak abang belikan ke? Nanti balik kerja abang singgah beli ye sayang" balas encik suami.
reaksi terhasil.
terharu + gembira + kalau dapat nasi goreng pasti makan dengan berselera + kalau tak dapat pon tak jadi masalah sebab nampak effort encik suami nak belikan

apa yang cuba aku sampaikan di sini, aku sebagai ibu mengandung cuma inginkan perhatian dari encik suami. biasanya waktu mengandung ni jiwa kami ni sangatlah sensitif dan mudah tersentuh. lebih banyak penolakan akan menyebabkan lebih banyak perasaan tak seronok dan boleh mendorong kepada kemurungan. ini contoh simple aja. aku sendiri penat jugak nak explain kat encik suami kenapa aku macam ni.

jika lebih banyak encik suami ingin memenuhi permintaan ibu ngandung ni, akan lebih banyak lah toleransi yang encik suami akan dapat. jiwa kami ni sepertinya inginkan encik suami sentiasa berusaha untuk memenuhi apa yang kami mak buyong ini inginkan. sebab tu jika tak dapat, kami tak adalah nak merajuk sangat. sebab kami tahu encik suami sudah cuba untuk memenuhi keinginan kami.

sejak aku mengandung, aku mudah sangat menangis. tengok kucing kene langgar pon aku boleh menangis. tapi encik suami tak boleh tengok aku menangis. bila dia jadi tak tentu arah, die pon jadi marah. marah sebab aku nangis tanpa sebab. sedangkan bersebab. sebabnya hati aku mudah tersentuh. hehehe...

insya'Allah encik suami aku semakin memahami. dia semakin mencuba untuk memenuhi permintaan aku. mungkin ini pengalaman pertama berhadapan dengan mak buyong yang semacam aku. lain sangat dengan sebelum mengandung. hehee... 

 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: