ISLAM itu mudah, MANUSIA menyusahkan

by Sabtu, November 12, 2011 0 orang dah meluah perasaan
ya ALLAH, sesungguhnya ISLAM itu mudah.. hanya manusia seperti aku yang menyusahkan yang mudah..

detik untuk aku bergelar isteri semakin hampir.. seminggu lagi aku akan bergelar isteri kepada MOHD FAHD ARIFEE setelah 4 tahun 4 bulan 5 hari memadu kasih.. hehehe...

setelah berkira-kira segala nya.. banyak yang perlu aku pertimbangkan untuk mengurangkan belanja kenduriku.. kerana masalah budget lari disebabkan terpaksa membaiki rumah usangku yang semakin uzur.. maka dengan itu aku terpaksa mengurangkan segala perbelanjaan kenduri ku nanti...

kepada kawan²ku, para jemputanku nanti, aku harap janganlah korang 'bercakap belakang' mengenai kekurangan majlisku nanti.. mungkin majlis aku dan adikku tak semeriah majlis korang nanti..

tetapi jika dengan izin ALLAH rezeki datang mencurah-curah sebelum berlangsungnya kenduri yang akan diadakan pada 14 januari 2012 nnti.. kami akan buat majlis seperti orang biasa buatlah..

ISLAM itu mudah.. tapi manusia macam aku yang nak menyusahkan.. kenapa aku cakap camtu? hurm.. sebab yang tak perlu pun nak dibuat...

antara contoh² ketidakperluan :

♣♣
♣♣♣
pelamin
bersanding
door gift
photographer
khidmat mak andam
baju pengantin sampai RM1000
kad kahwin mahal²

itu hanya antaranya lah yang terlintas kat fikiran.. pada pendapat aku, tu semua kerana ingin mengikut orang aje lebey.. termasuklah aku jugak.. hahahaha...

"paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih"

orang nak pelamin.. aku pon nak jugak.. bukan nak bersanding pon.. ramai dah tahu bersanding tu HARAM.. tapi ape ade hal.. ta pakai tudong pon HARAM jugak.. [maaf la kalo terasa =)]

maka dengan itu.. disebabkan masalah kewangan yang muncul tiba² tanpa diduga..
[mungkin dugaan untuk keluarga kami. ALLAH nak lihat macam mana kami tangani masalah ni]
aku pon dengan berat hati mintak ummie ku cancelkan tempahan pelamin untuk kenduri nanti..

katanya, buat sendiri ajelah.. baru kampung sket.. hehehehe... orang kampung dolu² pon buat sendiri je.. hihi.. tapi nikah ni aku amek jugak mini pelamin, sb last minute nak cancel.. haru gak.. sape nk buat pelamin nikah aku ti.. hihi..

pastu aku cancelkan mak andam.. cancelkan door gift.. cancelkan pelamin.. cancelkan .. er.. tade da nak dicancel.. hihi..

sebab aku nak pakai photographer untuk mengabadikan hari bahagia ku..
ALHAMDULILLAH, rezeki ku murah jugak lah..
sebab dapat photografer murah...
kad kahwin pula disponsor oleh kawanku..
catering yang sangat murah dan osem dan sedap tau..

kad kahwin yg disponsor

buat cmni jelah pelamin nikah ti.. simple x?

insya'Allah, lepas majlis ku selesai aku akan promote mereka [photografer & catering] yelah, kene la melaluinya n melihat hasilnya kan baru leh promote.. hehehe...

akhir kata, doakan lah yang terbaik buat saya dan keluarga.. doakan kebahagiaan saya dan adik saya sampai ke SYURGA dan doakanlah juga semoga majlis saya akan berjalan lancar..

terima kasih in advance pada semua..

 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: