38 weeks ♥

by Khamis, November 29, 2012 0 orang dah meluah perasaan
Alhamdulillah... kandungan aku dah pon masok 38 mggu plus plus.. [perlu ke plus²?] haha... tak sabar rasenye nak menanti orang baru ni.. teringat plak gi check up kelmarin ayat misi tu best jer..

"Ni dah 38 mggu kenapa x beranak-beranak lagi?"

hahaha.. bagus betol misi tuh.. dah tade saket nk beranak.. nak wat cane.. hehe.. mmg lah ikot hati nak aje suro baby keluar awal.. tp kalau dah Allah punye rancangan baby keluar lambat, aku nk buat ape kan? semuanye dah ditentukan.. konon mmg nak jgk biar baby kuar tarikh cantek cam abah die.. 12.12.12 hehehe.. abah die kan 8.8.88 .. MIL pon doa jgk kuar tarikh tu.. wlupon kalo ekot due, mmg xkan dpt sb misi ckp condition aku x boleh lebey hari.. tp kalo Allah kate lebey.. hehe.. 
korang pon doakanlah eh anak aku dpt kuar tarikh tu.. cun sikit tarikhnye.. sng nk egt.. ehehe.. yang ianye sb tarikh cun kan.. sape yang tanak.. 
tapi aku mmg x rase lagi tanda² nak bersalin.. wlupon umi aku ckp perot aku da jatuh.. tp aku nmpk steady je.. hehe.. baby pon aktif je bergerak.. mcm seronok je duduk dlm perot ni lame².. tp bahgian kiri aku makin saket pulak skrg ni.. mcm saket ade bengkak aje aku rase.. mungkin sb aku pakse tidor mengiring belah kiri kot.. yelah, penat baring mengiring belah kanan.. pusing la.. huhu.. knp la agknye kan.. tp sbr jela.. x saket mane pon sbnrnye selagi tak ditekan bahagian tu.. 
bangun pagi tadi pulak aku rase segar ajer.. tp time tgh menggoreng 'cengkudok' (name manje cekodok), pangkal peha kiri aku pulak saket .. terasa macam bengkak.. tp xde bengkak pon.. pelik tol aku.. agknye sb da nk bersalin kot.. tekak aku pon saket semacam je.. biasenye bile kene sesaket camni, aku nak kene flu.. tp xkan aku nak kene flu plak kan, dah nak bersalin da ni, jgn la kene flu plak.. risau aku..
mungkin lah punca saket² ni sb aku buat kerja rumah sorang² semalam kot.. slumber yaya je aku angkat n aleh sofa.. aleh almari.. pastu bungkus baju² yg x pakai da.. ntah ape angin rajin aku dtg smlm.. aku buat jgk.. hehe.. pedulik je berat x berat.. maklumlah, kalo xde sape buat kang xde la orang buat.. aku bersalin nnti ramai kot yg nak datang ziarah.. takkan nak biar je rumah cam tongkang pecah.. aku je yg sentiase ade rumah.. maka aku lah kena buat.. orang lain semua kerja.. balek ptg, mlm, dah letih.. ye x? huhu...
satu lagi masalah.. KUCING kat rumah aku ni pon dah bertambah umatnye.. nak dibuang sayang.. nak dijaga chenta hati aku x suke kucing.. lelagi da nak ade baby ni.. ngamok pulak die kalo kucing tu dekat ngan anak die nnti.. so, barulah aku terdetik nak beli cot baby or playpen supaya baby kami nnti boleh duduk n tidor dengan selamat kat dlm tu... tapi tulah, entah biler nak pergi beli nye pon.. laki aku bz je pulak skrg ha.. set bersalin pon tak beli lagi.. umi da bising suro beli.. aku pulak gedik ngade menyampah nak beli ngan chenta hati jugak.. sedangkan boleh je gi beli ngan umi je.. hahaha.. ngade kan? tapi dulik hape, aku ni bini die.. baby ni ank die.. so die kene la bertanggungjawab.. ye x? hehehe.. jgn sebab duduk ngan family, nak harapkan family je pulak.. namo namo namo.. x elok... buat² lah mcm dok sendiri.. hehehe..

 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: