Memaparkan catatan dengan label ramadhan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ramadhan. Papar semua catatan

Selamat pagi semua!! selamat berhujung minggu.. chewah.. korang sahur ape pagi tadi? aku sahur makan nasik je laok kobis goreng ngan ikan goreng masak cuka.. pastu buat nescafe panas.. lame da x minum.. hehehe.. 

rumah semua dah kemas ke? bagi yang bekerja, mesti hari minggu ni korang pulun kemas ruma abeh-abeh kan? yelah, minggu depan dah raya.. nak balek kampung lagi.. tak sempat pulak nak kemas rumah kan? aku pon pas update ni nak pi kemas jugak ape yang boleh.. sementara semua masih berdengkur.. termasuk hubby aku.. leh la aku buat dulu kerja yang ringan² kan.. nak buat kerja berat x mampu...

by the way.. aku nak story pasal semalam aku berbuka kat THE ROYALE BINTANG THE CURVE... hotel kat the curve tu la.. takkan kat KLCC plak kan.. saje lah nak kongsi pengalaman...

untuk pengetahuan korang la kan walau korang tak nak amek tau pon.. aku x pernah makan kat hotel.. makan makanan hotel penah la sebab ayah aku kan muke tak malu.. suke tapau makanan hotel bawak balek rumah.. bergaul ngan orang kaya.. paham² lah suke membazir.. order makan punye la banyak.. macam² menu.. tapi jamahnye sikit je.. ayah aku selamba jela tapau dari membazir terbuang camtu je.. baik bawak balek bagi anak² die yang sentiasa kebuluq! hahaha.. camne leh tapau? tatau la kan.. kene tanye ayah aku la.. 

errr.. berbalik pada kisah iftar aku semalam... abeh je waktu kerja, aku terus salin baju kat ofis.. ngade sangat hubby aku x bagi pakai baju lawa waktu gi kerja.. dia sanggup bawakkan baju ntok salin bile abeh waktu kerja.. sape la nak ngorat mak buyung cam aku ni.. dah la bangla je pon yang ada kat ofis.. kalo mamat melayu lain la cerita.. hahaha..

punyer la baju da lawa² ni.. pandang bawah.. ceh, lupe nak beli selipar cantik.. boleh aku pakai selipar asadi je.. tu pon hubby punye.. selipar cantik aku pon boleh pulak kan putus seminggu sebelum function.. memang saje nak suro beli baru la kan.. 

nasib baik lah sampai kat the curve awal.. pusing² la jap dengan wedges yang memang dah lama terperuk dalam kereta mencari kedai kasut... terpaksa la sarung wedges tu.. kalo tak jumpe kasot yang seswai takkan nak masok hotel pakai selipar asadi.. hahaha.. buat malu hubby je.. 

bayangkan lah ngan perot boyot ni berjalan kat dalam the curve dengan wedges 2 inci... memang saket pinggang la kan.. wedges tu pon terperuk dalam kereta sebab aku pregnant la.. kalo x pregnant memang slalu pakai wedges tu..

jalan punye jalan.. x jumpe pulak kedai kasot murah².. nose ke.. elle ke.. ok la lagi.. yang ade clarks.. charles & keith.. mane bonde ngan abah mampu.. tapi harga boleh tahan gak murah.. ngah sale raya kan.. tapi xde pulak kasot yang seswai ngan kaki..

last² masok metrojaya.. mule² jumpe da berkenan.. harga pon okeh.. brand SEMBONIA oke.. hahaha.. skali size xde.. isk! tu la yang aku mencik.. jalan depan sikit.. eh, smpai sini je kasot? pata balek gi kat bhgian sembonia tadi.. ade plak yang terbekenan.. hrga pon lagi murah dari yang tadi...

ALHAMDULILLAH... ade sizenye.. hahaha... aku sekarang pakai kasot / selipar patern orang tua je.. x leh nak trendy sgt.. biar x cantek asalkan selesa.. hihi... nnti aku upload gambarnye.. lupe nak snap plak..

lagi 15 minit kol 7.. sume pon bergerak la gi masok hotel tu ntok berbuke.. makanan die makanan kampung ajer..  makanan orang melayu.. dessert pon same gak.. biase² je.. xde apa yang luar biase.. yang luar biase makan kat HOTEL.. tu je.. betol la kan kate orang.. menu hotel ni same je ngan restoran luar.. tapi disebabkan ianya HOTEL maka harganya pon HOTel gak la.. haha.. paham² jela kan..

aku tak rajin la nak amek gambar menunye.. penat berjalan carik kasot punye pasal.. tapi menu yang ade.. 
nasik² + laok paok macam² 
then ade kebab... 
tahu sumbat.. 
otak-otak
kambing bakar..[standard r menu ni] 
lemang.. 
pecal..[makanan jawa pon ade oke]
kuih muih melayu
puding²
air plak.. kopi, tebu, soya, oren..

biase je kan? ke aku yang x biase sebenarnye ngan makanan hotel.. aku pon tatau la kan.. pada aku, menu camni makan kat umah pon boleh.. ngat kan dapat makan something different.. daging unta ke.. rusa masak sweet sour ke.. sotong kurita panggang ke.. hahaha.. [merepek di pagi hari]

tapi ape pon memang sedap la makanan nye.. memang kena saman la kalo tak sedap kan.. bayor mahal-mahal tapi tak sedap..! hahha...

aku nak komplen die punye surau je kecik sangat.. kalo ade event besar camni, tak ke payah nak solat.. waktu maghrib dah la pendek ciput je.. surau pulak boleh solat tak sampai 6 orang pon dalam satu masa.. cer besarkan sikit surau tu.. hehehe.. [ade pulak dorang kisah kan?]

huiyooo.. panjang giler aku berceloteh.. korang taknak baca pon takpe.. janji aku puas kongsi cerita.. hehehe.. tapi event² camni memang best la kalo di buat.. x kira di mana pon.. dapat jumpe member ramai² kan.. abehkan masa betol² sampai kol 10.. macam lame sangat plak tak jumpe dorang sume ni.. sedangkan hampir tetiap malam melepak kat kedai sama²..

 yang awek², tunang² sume pelik ngan gelagat pasangan masing².... x penah jemu.. tu lah kan orang lelaki.. kalo ngan kawan² pergh.. letak la dorang dalam satu balang same², x kisah pon.. janji ko campak rokok ngan mknn kat dorang.. x jumpe manusia lain pon tak pe agaknye..

ALHAMDULILLAH hubby aku tak camtu.. hehehe.. sebab tu aku tak kisah sangat nak bagi die lepak luar.. sebab bukan selalu pon die melepak.. lega rase dapat hubby bukan kaki lepak.. hehehe... pade anda yang dapat lelaki kaki lepak, jangan nak halang sangat lah kan.. kang tak pasal² kene sepak sebab x bagi lepak.. normal la lelaki nak lepak² ngan member... percayalah bukan ade pompuan pon.. kalo ade pon mesti slh sorang member die punye partner.. nk risau wat ape kan? dari die merambu ushar awek lain.. bek die dok lepak ngan member je.. LAKI jugak..

erh.. tak stop lagi aku ni... okeh la wei... aku nak pi kemas umah dulu sikit²..  tata..




 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 

sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 
gambar di ciplak dari THR Gegar.. tapi dialog aku yang buat la.. hahaha.. harap tak kena saman la kan.. hehehe... buat dosa tak malu, takkan kene bahan ngan aku yang tak terkenal ni plak nak malu kan? peace!!

actually aku suka dengan Maya Karin ni.. lawa.. cun.. cantik.. segala lah.. tapi alahai.. nape la x respect bulan Ramadhan ni..? pakailah pakaian sopan sikit.. kesian orang lelaki tak pasal² telan liur je tengok yang tak patot tengok tu.. kurang pahala puasa.. muke Nazz yang mmg da jenis stim pon bertambah stim aku tgok.. haha.. sori Abg Nazz.. gurau je..

pada yang seksi² tu, bile berada di bulan ramadhan ni.. janganlah seksi sangat.. even kau orang tak puasa pun.. korang kene pikir orang lain yang puasa.. tengok keseksian kau yang WOW! perempuan pon boleh tertoleh dua tiga kali.. ni kan lelaki pulak kan? 

dah la dosa dedah aurat.. tambah pulak dosa memngurangkan pahala puasa orang lain.. buatnye terbatal puasa laki tu, kau jugak kene tanggung.. dapat saham.. dah nama lelaki .. ngat senang nak elak pandang benda free camtu? hehehe...

sekadar teguran buat anda yang seksi.. semoga pas ni tak seksi sgt dah ye..
sayang MAYA KARIN.. sebab tu la aku tegur..

 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 
sayyidatina fatimah r.a :
yang lebih baik bagi wanita ialah mereka yang tidak melihat lelaki dan tidak dilihat lelaki..

"kenapa wanita pada hari ini suka menonjolkan diri untuk tarik perhatian lelaki??bangkitlah wahai kaum hawa..ingatlah bahawa kalian adalah fitnah dunia..oleh itu,pelihara lah dirimu sebaiknya..buka mata,buka akal..sedarlah bahawa keadaan wanita pada hari ini sangat2 tenat..ayuh sama2 mantapkan ilmu agama agar ia dapat membentengi dirimu dari menjadi wanita yang durjana...."


ayat di atas aku amek dari satu group kat fb.
korang ade terasa ape² tak dr ayat di atas?
ha... ak pon same jugak. kdg² tayang gmbor comel..
hak hak hak...

ok la.. ak cube kurangkan.. tp mmg da lame
ak tak tayang gmbor ak yg comel kt fb
skrg boh gmbr² katun je.. hehehe..
tetap comel oke..

cmner plak letak gmbor org lain..
cth gmbr artis yg x menutup aurat?
kite tetap dapat saham nyah!
yelah... dah kite letak gmbr artis seksi..
jantan² lak pi cuci mate kt page kite kan..
ha.. ko amek la sket saham dose..
bg modal kt dorang kan buat dose..

[aku pon suke letak gmbr scarlet johannsson yg ngancam tuh]

maka di sini kalo bley elakkan la yer..
**peringatan ntok diri sendiri jugak.. hehehe

*****************************************************

ni ade tambahan sket..
ak saje jela nk bagi peringatan pade gadis²
yang rajin betol on9 ni kan.. x kire la
twitter ke.. fb ke..

demi keselamatan korang..
janganlah korang :-

1. visible kan phone number or address
sebabnye, disebabkan korang terlalu cntek or comel
nnti hidup korang x tenang.. org ganggu ke..
tetibe muncul kt umah ke kan..
sdgkn ko x kenal org tu..

2. jgn la letak pic yang dedah mendedah sgt [even korang mmg seksi abeh]
sebabnye, kalo jenis laki psycho ni yg da berkenan kt korang
ha.. dorang akan carik korang smpai dpt
ak tatau..
kan ke ade kes pompuan kene bunuh tu..

3. janganlah update status bgtau korang dok umah sensorang
(lelagi awek yg cun² n seksi tuh)
bygkan korang tak perasan alamt umah korg visible
kt fb.. ha.. kalo ade perogol bersiri tgh on9
perasan korang sensorang
x ke mcm bg chance je kt dorang.. ye x??

4. ni paling x sepatotnye.. lg² bg yg da kawen..
janganlah korang update status yg membuatkan org boleh agk
umahtagge korang tgh menggelegak...
x kire la suami isteri ke.. pakwe makwe ke.. tunang-tunangan ke..
**ak pon time memude cmni.. bile pikior balek
cm bodoh je gtau org.. hahaha**
yg ni bukan ape.. kalo korg ni yg da ade ikatan,
kebetulan ade secret admirer ke.. kekasih lama ke..
cucuk korang.. kacau daun.. x ke punah ranah nnti
betol x??

hurm.. sekian saje la arini..
emosional lak ak arini..
japgi nak pi kursus kawen ni.. disebabkan ak sorang²
sebab tunang ak da ade sijil kursus kahwin tu
ak pon mengajak lah adik ak sebagai teman...
sekali je seumur hidup.. korang baru abeh skolah
kot tade mende nak buat.. korang gi je amek
kursus kawen sesiap.. senang nnti..
hehehe...

salam, ramadhan yang ke - 20
x lupa juga salam merdeka ke - 54

semoga MALAYSIA berubah menjadi negara ISLAM cth..
name je ISLAM agama rasmi..
pemimpim sendiri x ekot cara ISLAM
cmne?



 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 
berapa ramai dari kite yang mampu menegur
kawan² kite @ orang yg berhampiran dgn kite
tentang kesilapan dorang?

disebabkan sekarang ni bulan Ramadhan..
so, berapa ramai yang berpuasa sebenarnye?
adakah cukop hanya dengan menahan lapar, dahaga
menandakan kite telah menunaikan rukun ISLAM ke-3?

huh~ ak sendiri x reti nak tegur..
bukan ape, takot sangat dorang tersinggung
ke ape ke.. ak xde kekuatan nak tegur terang²
dengan cara cmni je ak leh luahkan..

biasa kan kite lihat orang sekeliling puasa,
x makan or minum mahupon korek hidung
mereka sanggup menahan sume tu..
tp sedar x sedar, mereka tunaikan x
rukun ISLAM yang ke-2?

berapa ramai orang kat keliling ak x buat
sejak zaman kolej..
sedey ak tengok.. tapi mcm ak ckp td
ak xde kekuatan nak menegur..

tahukah u all, bila anda x menunaikan solat 5 waktu
puasa anda adalah sia-sia..

ak kesian kat kawan² ak ni.. penat² aje puasa.
ak harap korang sedar lah ye..

ni belum ak sentuh pasal dedah sane sini
tapi puasa.. huh, tu ak lagi x kuasa..

so sad lah..

u all kan sekolah agama, u all kan tau hukum Allah
at least yang basic mesti korang tahu..
bohonglah u all tatau kan.. hehehe..



 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 
**canteq x gambar ni? hehehe.. gambar xde kene mengene ngan posting kali ni**

salam semua...
korang semua sihat ke?
harap korang sehat la ye..

ak ni jarang da update blog..
sbnye keje byk..
tp skrg bln² puase ni x byk lak keje
hehehe... leh la meng update kan..

dah hari ke-12 puase.. ak baru 8 ari je puase..
kenape? phm² sendiri jela ye..
kekekeke..

makin ari makin dekat ak dengan ari 'ITU'
kalo nak di ikutkan boleh rabak gak
pale otak pikir kan ari 'ITU'
sebabnye yela.. baru keje beb.. 
duet x penahnye cukop..

tp ak tetap aku.. RILEKS aje..
benda baik insya'Allah akan dipermudahkan..
ape nak takot kan?

so skrg ni keje ak main survey² je..
sume nye mmg harga "BUDGET" je ak request
hahaha.. jmpe je web ni... terus ak email..
mnx quotation harga paling "BUDGET"

nak wat cmne kan.. terpaksalah sedar diri..
kang over² mkn diri sendiri lak..
betol x? 

wlu budget cmne pon, ak akan pastikan
sumenya akan terbaik.. terbest.. terindah..
hehehe.. 'TER' ni cm x sengaja lak bunyi nye kan?

betolkan..
ak akan pastikan semuanya BAIK, BEST dan INDAH..
ha.. baru betol.. sb ak mmg sengaja je..
bukn x sengaja..

aku berdoa dan berharap..
semoga semua impian / azam aku untuk tahun 2011 ni tercapai..
korang nak tau ape die?? korang leh r refer kat post lame..
hehehe... 
x pon korang scroll je ke bwh..
tgok ape yg belom ak capai lagi..


korang doakan aku ye.. AMIN....
selamat berpuasa ye semua..

kebetulan ari ni ade birthday beberapa org kawan ak..
leh r aku wish skali..

HAPPY BIRTHDAY ntok
  MAZNI dan RAHMAT (eh.. ko kawan aku ke?)
semoga dimurahkan segala rezeki... (termasuk jodoh) hehehe...
korang da tua da...

tak lupe jugak bekas cikgu lukisan kejuruteraan saye
semoga panjang umor dan murah rezeki juga.. =)



Photobucket
long time seriously x update..
huh! seriously shariman.. er..
seriously bz la.. hahaha..
ak baru pas tgok fb ade name
seriously shariman..
if im not mistaken la spelling nye..
x kisah la ape pon kan.. hahaha

mcm x pecaye lak nak puase dah wei..
korang da ready ke??
ready x ready.. puase tetap puase..
u ols yg non-muslim kalo nak join
jom la.. selain drpd boleh kurus..
korg gak boleh rase nikmat berbuke puase..
hahahahhaa...

org puase je tau nikmat berbuke puasa cmne..
tol x? sape x puase tu mmg xkn rase punye..
hehehe...

termasuk la ak.. hahaha... setan mmg xde..
tp nafsu tu x pernah hilang.. hahahaha...
so korang² di luar sane..
termasuk lah aku.. berjaga-jagalah..
NAFSU anda tak pernah hilang..
jgn asek nak salahkan setan...
sb setan tu mmg dasar SETAN!!

so.. selamat menyambut bulan ramadhan...
selamat berpuasa.. selamat menahan lapar dahaga..
barulah dapat rase nikmat beraya..
sekian...


Photobucket