pelaburan awal

by Khamis, September 27, 2012 0 orang dah meluah perasaan
rasanya aku ngan incik hubby muda lagi kot.. hahaha.. perancangan awal ingat nak beli rumah flat.. sebabnya biler di kire², harga menyewa dengan harga beli [byr bulan² kt bank] mcm sama je... yang beza, kalau beli jadi hak milik.. kalo menyewa.. hak milik x jadi.. hahaha...

flat pon yang harga x lebey dari 100k la.. masih mencari yang harga 60k kalau ada.. itu mmg mampu sgt insya'Allah.. tapi yang dalam dilemanya ialah, nak cari yang tinggi ke nak cari yang rendah² standard flat 5 tingkat punyer? yelah, kalau yang tggi² tu dapat pulak tgkat 8.. bile lift rosak, x ke cirit-birit jadinye.. hehehe..

lainla tempat tu maintenance tip top.. cepat je baiki.. tp susah pulak nak dapat tempat macam tu kan? hurm.. papepon ini cume perancangan.. iyerlah.. memang seronok duduk ngan family ni.. tapi sampai biler kan? tak berdiri di atas kaki sendiri lah camtu.. lagipun family mertua nak datang lepak² pon segan.. kalo umah sendiri, xdelah segan.. 

aku target tahun depan aku n incik hubby dapat lah duduk rumah sendiri.. abeh pantang.. nak cari rumah pon area yang berhampiran ngan umah family aku la.. hehehe.. senang hantar anak biar nenek nye jaga.. x yakin pulak nak hantar kat orang lain.. 

buat mase sekarang, aku and incik hubby masih mencari-cari rumah yang seswai.. pade aku tak kisah pon tgkat 4 or 5.. hari-hari naik turun tangga.. biase la kan? mule² mmg lah mengah cam nak mampus.. lame² sihat lah aku.. kurus je.. wahahaha.. pasan nak mampus plak..

kot-kot korang ade tau area berhampiran selayang ke.. batu caves ke [tapi batu caves takmo kat tgh² batu caves tu.. kang kaum india ade function, x leh kuar umah plak] kampung melayu ok lagi la.. flat amaniah tu ke kan.. cam best je.. masjid pon dekat.. hehehe.. lagi satu selayang mulia.. kalau dapat best jgk.. 

ape-apepon.. ini semua perancangan awal yang datang dari ALLAH.. sumenye ALLAH yang tentukan.. aku hanya mampu berdoa semoga dipermudahkan.. hehe.. 



 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: