Persiapan Bersalin

by Rabu, September 12, 2012 0 orang dah meluah perasaan
morning u ols~ korang da bekpes ke? aku suda.. mkn tolor ngan daging burger je ngidang encik suami tadi.. simple mudah dan jimat dari segi tenaga dan masa.. seswai lah untuk mak buyong cam aku yang always x larat ajer..

gaye jalan da macam mak buyong lain da.. mentangla umah ni byk noh cermin lekat kat dinding.. buleh la nengok lenggang lenggok gaye berjalan sendiri.. baru la tau nape mak buyong slalu jln terkedek-kedek sambil pegang² perot boyot tu..

time dtg rase tegang... saket woo.. jalan mmg da x buleh nk tegak sgt mcm org biase.. mmg luar biase je aku rase.. maklumlah ade baby dalam perot yg dikendong ke hulu hilir.. 

kadang-kadang rase nak nanges jer sebab saket sgt.. lagi-lagi biler time kemaluan menegang.. opss~ ni bukan lucah ok.. pengetahuan je.. bg korang yg da ngandung tau la kot.. nk berjalan rase semacam je.. da mende alah tu mcm dikemut-kemut pon ade.. mcm ditarik-tarik uratnye pon ade.. mmg agk la seksa bile berjalan.. tambah lagi ngan tumit sakit.. pinggang.. 

ni lah orang kate pengorbanan seorang ibu sampai syurga pon di bawah telapak kaki ibu. rugilah mereka yang mengandung tapi anak tu dibuang merata selepas dilahirkan.. sia-sia je kau ngandung simpan anak dlm perot lame² tp x dpt pape.. isk isk isk [geleng² pale lelaju]

sebenarnye aku nak share pasal persiapan menyambut orang baru.. hehehe.. x menyabor rasenye nak tunggu baby 'Hannah' keluar.. opss~ mcm confirm girl je aku ni kan.. tapi tak kire, girl ke boy ke.. aku tetap sayang mcm anak kandung sendiri... erk~

barang yang aku da beli kire kategori lengkap jugak lah.. so, korang kalau nak belikan untuk hadiah.. nanti aku listkan skali je.. hahaha.. [boleh plak kan]

1- Set Tilam Bayi

2- Pampers 1 Malaysia [x leh blah]

3- Kelambu Tudung Saji [sukahati bagi name]

4- Baju baby 5 pasang

5- Towel Baby

6- Stokin n Sarung Tangan Baby

7- Baby Wipes

8- Minyak Kayu Putih [tapi ngat nak li Yuyi cap limau ti]

9- Alas Getah baby salin² pampers

10- Topi baby

11- Cotton Buds

12- Botol Susu 2 botol

13- Berus cuci botol

14- Napkin untuk buat bedung [tapi ti nak li gak bedung comel² tu]

15- Toiletries [aku beli travel set punye je]

yang perlu dibeli tapi tak beli lagi cume susu formula aje.. kena prepare takut badan xde susu nanti baby nak makan ape. ye x? hehe.. barut baby insya'Allah ibu mertua ku nak tolong buatkan.. tapi nanti beli jela 2 helai prepare.. hehe..

untuk aku plak

1- Kain batik 5 helai

aku baru beli kain batik je ke untuk diri aku? ceh~ over sgt beli brg baby.. brg sendiri x terbeli.. sabau jela.. ape eh lagi nak kene beli?

1- Stokin

2- Set Bersalin

3- Bengkung

4- Maternity Pad

5- Nursing bra

6- Thermos

ape lagi ye? yang perlu dan memang dah ade, sweater jela.. hehe.. kalau ade ape² yang perlu ditambah.. tolong la kongsi² ye..

 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: