iftar bersama teman² suamiku

by Ahad, Ogos 12, 2012 0 orang dah meluah perasaan

Selamat pagi semua!! selamat berhujung minggu.. chewah.. korang sahur ape pagi tadi? aku sahur makan nasik je laok kobis goreng ngan ikan goreng masak cuka.. pastu buat nescafe panas.. lame da x minum.. hehehe.. 

rumah semua dah kemas ke? bagi yang bekerja, mesti hari minggu ni korang pulun kemas ruma abeh-abeh kan? yelah, minggu depan dah raya.. nak balek kampung lagi.. tak sempat pulak nak kemas rumah kan? aku pon pas update ni nak pi kemas jugak ape yang boleh.. sementara semua masih berdengkur.. termasuk hubby aku.. leh la aku buat dulu kerja yang ringan² kan.. nak buat kerja berat x mampu...

by the way.. aku nak story pasal semalam aku berbuka kat THE ROYALE BINTANG THE CURVE... hotel kat the curve tu la.. takkan kat KLCC plak kan.. saje lah nak kongsi pengalaman...

untuk pengetahuan korang la kan walau korang tak nak amek tau pon.. aku x pernah makan kat hotel.. makan makanan hotel penah la sebab ayah aku kan muke tak malu.. suke tapau makanan hotel bawak balek rumah.. bergaul ngan orang kaya.. paham² lah suke membazir.. order makan punye la banyak.. macam² menu.. tapi jamahnye sikit je.. ayah aku selamba jela tapau dari membazir terbuang camtu je.. baik bawak balek bagi anak² die yang sentiasa kebuluq! hahaha.. camne leh tapau? tatau la kan.. kene tanye ayah aku la.. 

errr.. berbalik pada kisah iftar aku semalam... abeh je waktu kerja, aku terus salin baju kat ofis.. ngade sangat hubby aku x bagi pakai baju lawa waktu gi kerja.. dia sanggup bawakkan baju ntok salin bile abeh waktu kerja.. sape la nak ngorat mak buyung cam aku ni.. dah la bangla je pon yang ada kat ofis.. kalo mamat melayu lain la cerita.. hahaha..

punyer la baju da lawa² ni.. pandang bawah.. ceh, lupe nak beli selipar cantik.. boleh aku pakai selipar asadi je.. tu pon hubby punye.. selipar cantik aku pon boleh pulak kan putus seminggu sebelum function.. memang saje nak suro beli baru la kan.. 

nasib baik lah sampai kat the curve awal.. pusing² la jap dengan wedges yang memang dah lama terperuk dalam kereta mencari kedai kasut... terpaksa la sarung wedges tu.. kalo tak jumpe kasot yang seswai takkan nak masok hotel pakai selipar asadi.. hahaha.. buat malu hubby je.. 

bayangkan lah ngan perot boyot ni berjalan kat dalam the curve dengan wedges 2 inci... memang saket pinggang la kan.. wedges tu pon terperuk dalam kereta sebab aku pregnant la.. kalo x pregnant memang slalu pakai wedges tu..

jalan punye jalan.. x jumpe pulak kedai kasot murah².. nose ke.. elle ke.. ok la lagi.. yang ade clarks.. charles & keith.. mane bonde ngan abah mampu.. tapi harga boleh tahan gak murah.. ngah sale raya kan.. tapi xde pulak kasot yang seswai ngan kaki..

last² masok metrojaya.. mule² jumpe da berkenan.. harga pon okeh.. brand SEMBONIA oke.. hahaha.. skali size xde.. isk! tu la yang aku mencik.. jalan depan sikit.. eh, smpai sini je kasot? pata balek gi kat bhgian sembonia tadi.. ade plak yang terbekenan.. hrga pon lagi murah dari yang tadi...

ALHAMDULILLAH... ade sizenye.. hahaha... aku sekarang pakai kasot / selipar patern orang tua je.. x leh nak trendy sgt.. biar x cantek asalkan selesa.. hihi... nnti aku upload gambarnye.. lupe nak snap plak..

lagi 15 minit kol 7.. sume pon bergerak la gi masok hotel tu ntok berbuke.. makanan die makanan kampung ajer..  makanan orang melayu.. dessert pon same gak.. biase² je.. xde apa yang luar biase.. yang luar biase makan kat HOTEL.. tu je.. betol la kan kate orang.. menu hotel ni same je ngan restoran luar.. tapi disebabkan ianya HOTEL maka harganya pon HOTel gak la.. haha.. paham² jela kan..

aku tak rajin la nak amek gambar menunye.. penat berjalan carik kasot punye pasal.. tapi menu yang ade.. 
nasik² + laok paok macam² 
then ade kebab... 
tahu sumbat.. 
otak-otak
kambing bakar..[standard r menu ni] 
lemang.. 
pecal..[makanan jawa pon ade oke]
kuih muih melayu
puding²
air plak.. kopi, tebu, soya, oren..

biase je kan? ke aku yang x biase sebenarnye ngan makanan hotel.. aku pon tatau la kan.. pada aku, menu camni makan kat umah pon boleh.. ngat kan dapat makan something different.. daging unta ke.. rusa masak sweet sour ke.. sotong kurita panggang ke.. hahaha.. [merepek di pagi hari]

tapi ape pon memang sedap la makanan nye.. memang kena saman la kalo tak sedap kan.. bayor mahal-mahal tapi tak sedap..! hahha...

aku nak komplen die punye surau je kecik sangat.. kalo ade event besar camni, tak ke payah nak solat.. waktu maghrib dah la pendek ciput je.. surau pulak boleh solat tak sampai 6 orang pon dalam satu masa.. cer besarkan sikit surau tu.. hehehe.. [ade pulak dorang kisah kan?]

huiyooo.. panjang giler aku berceloteh.. korang taknak baca pon takpe.. janji aku puas kongsi cerita.. hehehe.. tapi event² camni memang best la kalo di buat.. x kira di mana pon.. dapat jumpe member ramai² kan.. abehkan masa betol² sampai kol 10.. macam lame sangat plak tak jumpe dorang sume ni.. sedangkan hampir tetiap malam melepak kat kedai sama²..

 yang awek², tunang² sume pelik ngan gelagat pasangan masing².... x penah jemu.. tu lah kan orang lelaki.. kalo ngan kawan² pergh.. letak la dorang dalam satu balang same², x kisah pon.. janji ko campak rokok ngan mknn kat dorang.. x jumpe manusia lain pon tak pe agaknye..

ALHAMDULILLAH hubby aku tak camtu.. hehehe.. sebab tu aku tak kisah sangat nak bagi die lepak luar.. sebab bukan selalu pon die melepak.. lega rase dapat hubby bukan kaki lepak.. hehehe... pade anda yang dapat lelaki kaki lepak, jangan nak halang sangat lah kan.. kang tak pasal² kene sepak sebab x bagi lepak.. normal la lelaki nak lepak² ngan member... percayalah bukan ade pompuan pon.. kalo ade pon mesti slh sorang member die punye partner.. nk risau wat ape kan? dari die merambu ushar awek lain.. bek die dok lepak ngan member je.. LAKI jugak..

erh.. tak stop lagi aku ni... okeh la wei... aku nak pi kemas umah dulu sikit²..  tata..




 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 

sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: