mawar oh mawar

by Selasa, April 09, 2013 0 orang dah meluah perasaan
Alhamdulillah.. dah seminggu kerja.. ni masok minggu kedua. Kire ok la.. staff and boss sume friendly.. xla janggal sangat..

rindu mawar? ofkos la aku rindu.. tapi gamba kan ade.. tatap la setiap 10 minit.. haha.. camnilah rupenye bile dah ade anak kan.. so far, ok lah kehidupan aku.. cume aku x pandai manage nk wat keje rumah je lagi.. nasib baik duduk ngan family, kalo duduk sendiri.. hehari makan bungkus agknye..

aku dalam proses nak belajar jadi suri rumah bekerja jugak.. tapi tulah, bab masak ni mmg failed sangat la.. sian mawar dapat bonde tak pandai masak. hihi.. bukan semua orang sempurna kan..

mawar da nak masuk 4 bulan.. tapi da pandai makan nestum.. hurm.. orang kate 4 bulan ni awal lagi nak bagi makan, tapi kesian tgok dia marah² bile org makan x suap dia.. memula tu suap sikit² je buah pisang aritu.. pergh~ pelahap betol.. bagi 2-3 suap je stop la.. konon saje nk bagi rase.. mengamok dia bile stop bagi.. mulot nya dah terkunyah².. beria sungguh macam orang besar makan..

last² atuk nye suroh bagi makan nestum.. wan nye pon kate dia da pandai makan dah tu.. kalau tak, dia takkan mengamok camtuh.. lagipon orang zaman² dolu pon bagi anak makan awal ape.. kebetulan sebelum tu bawak mawar jumpe doc pakar kes cirit birit nye.. then doc cakap tade ape pon.. pastu doc tu kate perot mawar da matang, da boleh bagi makan kalau dia tak cukop menyusu..

hurm.. bab menyusu memang dia kuat.. stok aku yg sebanyak² nye pon da tinggal sikit.. aku dah la baru kumpul sebulan.. mane tak cepat abeh kalo sekali minom 5-6 oz... aku dulu bajet skali minom 3-4oz je bile tanye orang.. kebetulan pulak mawar ni bukan jenis banyak tidor.. kuat main jer.. lagi lah banyak menyusu.. nasib baiklah da makan nestum.. tu pon bagi sekali sehari jer.. x berani nak bagi banyak sebab kecik lagi kan walaupon dia berak ok je..

mujurlah aku amek produk shaklee.. dapat jugak aku buat stok.. aku ni mungkin kategori susu badan tak banyak kot sebab b4 amek shaklee aku x dapat nk wat stok langsung.. mawar pon x penah puas menyusu.. then Alhamdulillah pas amek produk shaklee, aku dapat la buat stok.. almost 2 month dah aku amek shaklee.. tapi tu la.. aku slalu dapat dalam 3-4 botol je sehari.. tu pon kalo mawar x bergantung.. kalo dia nak bergantung je.. kurg jgk dpt buat stok ni..

macam aku mention kan kat atas, mawar sangat kuat menyusu.. pulak tu dia setiap kali tidor mmg menyusu je.. maksud aku tidor malam la.. mmg aku dah terbiasa tidurkan dia dengan cara menyusu, kalo tak jangan harap dia nak tidor ngan aku.. kalo dah sebelah aku je mesti mencari nyonyot dia.. takkan la pagi petang siang malan nak bagi kat wan nye plak kan.. anak aku, mesti la aku nak ade masa ngan dia..

Alhamdulillah, bila aku tade gi kerja, mawar ok je.. tak ada masalah.. kate mereka la.. tak ade pon ngengade mcm bile time aku ade.. kunon nak berkepit je ngan aku.. hehe.. ummi aku kate tu biasalah.. ngan bonde jelah dia nak bermanje... plus ade tempat nyonyot.. haha.. its ok lah mawar.. everything for you..


 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: