breast pump ♥

by Isnin, Mac 25, 2013 0 orang dah meluah perasaan
tinggal seminggu je lagi aku akan kembali bekerja.. tapi kerja baru la, tempat baru, but position still same.. hehe... stok dah buat.. tapi tatau lah cukop ke x.. macammana lah aku da bekerja nanti.. mesti rindu-rinduan aje.. sementara ummie aku x berniaga aku ingat nak suro bawak datang tmpt keje je.. bley aku direct feeding je.. saving sket stok.. 

hurm.. cerita pasal stok ni, aku jeles betol tgok mummy² yg upload gambar stok dorang yang menimbun.. penoh satu freezer tuh.. yelah, dorang start buat stok dari waktu pantang.. aku baru la mggu lepas beria buat stok.. tu pon mls jugak kadang² .. hihi...

kalo ekot rajin akulah kan.. boleh je dapat 5-6 botol sehari.. tapi sb mls.. aku buat 3 botol je sehari.. huhu.. pas da dpt 3 botol maleh nk pump da.. teruk betol kan? hihi... tapi kan bile makin hari skali pump dapat makin byk.. aku pon makin teruja je nak pump tau.. memula dulu pump / power pumping nk dpt 1 oz pon susah.. skrg skali pump bley dpt 2 botol / 10 oz.. baru sebulan aku amek shaklee tu.. Alhamdulillah sesuai ngan badan..

kalo aku ni jenis rajin mawu dpt 3-4 botol skali pump kot.. hihi.. buleh ke? biase org yang jenis byk susu ni skali pump dpt bape byk eh? aku pon x sure.. sb ade la sorang kakak ni aku jumpe.. die kate susu die x byk.. skali pump dpt 3 botol je.. x banyak ke tu? setau aku mcm banyak je. ntah la.. bayangkan skali pump dpt 3 botol.. kalo konsisten.. 3 jam skali, da bape botol da sehari.. ye x? huhu...

aku gune pump jenama Pureen je.. manual ade.. gune letrik pon ade.. dedua best n syok je gune... kalo aku nk pump time berdua ngan mawar, yang kebetulan tgh tidor time tu.. aku pakai manual la.. yg pump jenis kepala bulat tu.. jenis lame giler punyer.. hihi.. tapi kalo mawar terjaga or tmpat tu x kisah bising, aku gune la yg letrik punyer.. rileks sikit.. bley pakai sebelah tgn je.. hihi..
 comel je kan pump yg neyh.. tp aku suke pakai.. wlupon nmpk ketinggalan zaman.. hehe.. tapi mmg longoh la sket tgn.. tp biler da biase ok la.. time memule pakai dulu mmg agk saket.. lame² saket tu elang camtu je.. smpai skrg aku lebey puas ati pakai yg manual neyh.. hihi.. nasib aku baik agknye x pyh berhabis duet beli yg memahal.. Alhamdulillah..
ni yang batery operated punyer.. tp ade kawan aku bagitau, kalo ade charger nokia lame.. yang 'pungkoq' besar.. boleh gune .. so, x yh pakai battery slalu.. yela.. asek nak beli je kan.. aku kalo tgn lenguh ke.. saket ke.. aku gune la yg neyh.. da belikan.. rase rugi plak x gune.. dulu aku beli sb tgn aku asek saket je gune manual tu.. hihi.. biler da beli, sihat plak tangan aku ni.. :p

ni jela dapat aku kongsi arini.. posting yg tak berapa panjang ni pon amek mase nk abehkan. maklom la orang ade ank kecik.. kejap² 'ek' hehe.. kebetulan mawar tengah kene cirit birit.. asek berak je.. sian plak.. da bawak jumpe doktor, katenye xde ape².. sb kalo yg cirit birit teruk tu.. baby akan muntah² n lemah.. Mawar ni mane la reti nak lemah² ni.. aggresif je.. terlompat² terjerit² x serupa macam baby 3 bulan.. hahaha.. Alhamdulillah Mawar cepat sikit perkembangannye..

semoga Mawar terus berkembang dan mengembang.. hehe.. maklumlah, Mawar ni kurus je.. x bam-bam mcm baby sebaya dia pon.. jage badan ke ape tatau la si mawar.. tapi tulang dia mmg kuat yg amat la.. hihi..

nanti kiter kongsi citer lagi ye.. 

 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: