Luahan hati pelanggan

by Isnin, Oktober 10, 2011 0 orang dah meluah perasaan
dah berapa hari tak update.. rasa macam dah lama sangat je.. huhu.. agak busy ke? tak kut.. cume tak berkesempatan nak update..

okey la.. kali ni aku nak update tentang layanan yang diberikan oleh peniaga.. bukan nak mengutuk bukan nak memburuk.. cuma aku nak luahkan apa yang terpendam.. apa yang terlihat dan ape yang telah aku alami sendiri lah kan...

aku baru je lepas buat facial treatment.. kali ni aku buat dengan cina.. sebelum ni aku da pernah buat dengan orang melayu, tapi hasilnya, mendukacitakan..

bukan hasil kat muka aje mendukacitakan.. hasil layanan juga tak berapa nak best.. tiada kesungguhan.. tiada keber'ia-ia'an.. hehehe... berlainan ngan rawatan yang dibuat dengan cina.. sangat smooth.. mesra alam.. mesra tangan.. dan sangat mengambil berat..

aku jugak ada buat rawatan kepala/rambut.. sama juga... tapi aku tak pernah lah buat dengan cina sebab sebolehnya elakkan kerana aurat kita dengan orang bukan islam walaupun sama jantina adalah sama dengan aurat dengan lelaki ajnabi.. huhu...
[macam buat facial tak nampak rambut lak aku ni.. hehehe]

pasal aurat tu aku tak tahu sejauh mana kebenarannya sebab aku pun jahil jugak.. tapi bila fikir secara logik, jika mereka menceritakan tentang aurat kita pada bukan muhrim.. dah jadi satu dosa jugak..
[tapi sekarang orang Islam sendiri pon menjaja.. nauzubillah]

berbalik pada topik asal.. hehe.. aku sangat² terkilan tentang cara dan layanan orang melayu ni.. kenapa tak boleh tiru yang positifnya cina tu.. kenapa nak tiru yang negatif aja? isk isk isk..

niat dihati nak membantu sesama melayu.. tapi bila dah boleh memudaratkan diri sendiri.. terpaksalah beralih juga.. aku berharap orang melayu ni cubalah ikut sikap positif kaum cina dalam melayan customer mereka.. walaupun mereka ambil produk yang paling murah.. atau treatment yang paling murah.. layanlah mereka sama taraf kerana mereka juga pelanggan anda.. huhu...

[err.. korang paham ke apa aku nak sampaikan ni.. bile bace balek cm pelik je.. hahaha... nasib la kan.. backspace lupe kat mane.. hahahaa]




 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: