bahagia keluarga ♥

by Sabtu, Ogos 30, 2014 0 orang dah meluah perasaan
alkisah... anak dah elok tido aku tamo tido plak kan.. sunggoh mengade aku ni kan.. maka gatal la jemari nak menaip..

eh aku ni taip padam taip padam plak.. haha.. macam banyak sgt nak share smpai tatau mane nak share dulu.. hihi..

alhamdulillah.. bersyukur sesangat aku memiliki suami yang memahami dan mengerti tanggungjawabnye.. time aku taip ni dia baru smpai umah parents aku (aku melepak umah family) dari umah sewa kami.. sebabnye nak setelkan kerja rumah yang tertangguh sekian lame akibat condition ank² yg tak sihat ditambah pulak dia busy ngan kerja so asik balik lambat..

condition anak² yang tak sihat tu membuatkan kitorang tak dpt nk hadap sngat kerja rumah pasal si kakak jadi sangatlah manjeeeee... asek la nak polok².. nak dukung².. pastu bile hilang dari mata menjerit macam kene campak dari bangunan tgkat sebelas..

si adik pulak bile dah kene batuk selesema ni dia jadi tak selesa lah.. dah le x leh biar si adik sendirian.. pantang adik kene tggal.. mule lah si kakak nye terkam.. di ceyom ceyom si adik smpai naik menyampah agaknye dengan kakak pasal tiap kali kakaknye dtg je mule la adik fobia.. haha..

**sambung taip**

kesimpulan dari kisah kat atas, aku bersyukur sgt dpt suami mcm chenta hati ku skrg. dialah suami, dialah bopren, dia lah bespren, dialah walid pade anak² aku, teman gaduh, teman sedih, teman gembira.. he is my everything lah!

tak semua orang perfect kan.. dah tentu lah aku n suami tetap ade kekurangan.. tapi disebabkan kitorang suke bertolak ansur, maka gadoh atau selisih faham tu tak berpanjangan lah.. sb jenis aku pulak tak suke pendam.. kalau aku tak puas hati tak suka terus cakap je..

nak pendam² buat ape.. tak menyelesaikan masalah pon.. takkan nak tggu dia paham sendiri.. bkn semua org mampu nak bace isi hati walau cinta suci camne sekalipon.. ye tak? so, luahkan then carik solution.. itu yang terbaik dalam rumahtangga sebenarnya..

aku nak cerita lebey pon aku baru nak masok 3 tahun masuk alam rumahtangga.. tapi ape yang aku boleh share, resipi yang mampu membuatkan rumahtangga bahagia adalah dengan memahami dan mengetahui tanggungjawab sebenar masing² sbg suami mahupun isteri.. pade aku itulah yang paling utama..

kendian tips untuk tangani salah faham paling penting ialah sabar dan tolak ansur. cuba memahami pasangan masing-masing dan cuba cari penyelesaian dengan cara baik.

ni semua aku share dari ape yang aku dan suami amalkan. bohonglah kalau aku tak ade mengamok, bergadoh, sebab aku ni jenis baran jugak.. mmg kalo time mood tak ok, suami buat silap siket kompem aku tggi suara.. huhu.. betapa derhakanye aku sbg seorang isteri. tapi alhamdulillah suami aku dah paham and masak ngan perangai aku.. hehe.. yang ni kalo blh jgn follow ye..

fayyadh ♥ mawar

 saye bukan lah baik sangat, tapi saye tak lah jahat sangat, 
 sekadar nak meluah perasaan je.. bak kate tagline blog ak ni.. 
sukahati . layan jari . tengok hari . ikut stori 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: