apa yang aku tak suka tentang kaum adam

by Ahad, Januari 16, 2011 0 orang dah meluah perasaan
dah lama aku x berblogging, so taon baru ni aku nak membuka blog aku dengan tajuk seperti entri kat atas. saja la nak share, mane tau ade yang same dengan aku kan. kebetulan pulak aku memang tengah agak ada masalah dengan kekasih... hehehe.. bukan nak membuka pekung di dada, sekadar ingin berkongsi cerita.. kalo dia baca entri aku neyh, harap die sedar diri la..

korang jangan salah sangka plak eh, aku bukan cerita keburukan dia. aku cuma nak bagitau apa yang aku tak suka tentang kaum adam je.. tapi adalah sikit² yang macam dia. :p


apa yang aku tak suka tentang kaum adam ialah :
  1. menggunakan kelebihan yang ada pada diri untuk menggunakan orang lain (terutama kaum hawa lah). contohnya ; (muka hensem, kaya, and then gunekan awek yg x bape cun yang dah jatuh cinta kt die bagai nak rak untuk siapkan keje dia. mcm dalam drama² lah biasenya. tapi ia terjadi kat alam nyata)
  2. suka tabur janji macam² tapi x tunaikan. berusaha ke arah apa yang di janji pon takde. contohnya ; (janji nak teman pegi beli barang. bila sampai waktunye, x muncul pon. bg alsn lupe, tertido and sebagainya.kalo betul la beria nk tunaikan janji mcm x boleh set kat tepon ke, wat note ke, dunia da maju da. no excuse)
  3. mengkritik orang lain depan orang. kalo kot ko x suke pon, ko simpan dlm ati la. tak kisah la si adam ni perfect or tidak. contohnya ; (tgh jalan² tetiba si adam ni kutuk mamat gemuk yang tengah dating ngan awek cun. kate pompuan tu buta la, laki tu x hensem la) - yang ni mmg paling ak meluat giler nak mampus. even kau hensem, ade awek cun, ko x payah la kutuk orang yang x perfect di mata ko. tuhan bagi bisu baru ko tau.
  4. asyik cakap besar. ni lebey kurang mcm kritik orang lain la. cuma yang kes ni asik nak bangga diri, ko jelah leh segalanya, ko jela hebat, ko jela .... malas nk ckp. paham² sendiri la ye..
  5. agak kelakar gak, tapi memang kenyataan aku ta suke. lelaki yang bulu edong nye terjulur keluar. adoiyai, ko x leh ke beli gunting murah² potong. bape sen sgt la.. ko ngat hensem ke? ceit~! walaupun ak ni bukan la pembersih sgt (sb malas mandi je.. jgn nak pikir lain) tp bab bulu edong ni mmg aku cukop cukop cukop x suke.. BENCI!!! bulu lain ak tatau la camane kan.. ngeri aku nak bayangkan.. hahaha....
  6. tak jujur, tak amanah, tak setia. ha.. sape² atau mana² perempuan pon tak suke laki camneyh.. kalo jadi kat diri sendiri, ak memang balas balek je.. pe susah. ade aku kisah.. hahahaha.. ni termasuk menipu la ni.. ak mmg pantang kalo dia tipu aku.. memang leh wat bencana alam..
  7. lebeykan kawan dari aku sendiri. (ni mmg khas ntok kekasih aku) bukan nye ak nak kongkong ke ape ke.. berkawan tak salah tapi bile aku perlu kan, ko kene la layan, bukan cakap baru je duduk lepak. geram neyh ... haish.. kalo jadi kt korang camne? patot x majok sebulan? hahaha..
hehe.. ni jela yang aku terpikir kan wat mase ni.. kalo ade ak teringat, aku tambah² jele. hope ade la manusia insan kaum hawa yang sudi berkongsi or menambah perisa tentang entri aku neyh ye.. 

dayan punyer

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 orang dah meluah perasaan: